لاغری بدون بازگشت با 6 روش کاربردی

لاغری بدون بازگشت و تضمینی

زمانی که پس از گرفتن رژیم های مختلف و ورزش های مختلف به هدف خود که همان کاهش وزن است، می رسیم به تدریج از رژیم غذایی سالم خود فاصله گرفته و فعالیت بدنی خود را نیز به خاطر رژیم آسان لاغری کمتر می کنیم، به گمان اینکه لاغری بدون بازگشت است.

اما واقعیت این است که حتی پس از رسیدن به هدف، برای حفظ وزن و اندام خود رعایت برخی نکات ضروریست. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند که پس از لاغری اندام خود را حفظ کنید و بتوانید لاغری بدون بازگشت را تجربه کنید.

 

مقاله مرتبط : دارچین برای لاغری

برنامه غذایی داشته باشید

برنامه غذایی خود را یادداشت کنید

کاهش وزن با همراه داشتن یک دفترچه ساده تر خواهد شد، پژوهشی در این زمینه انجام شد و محققان دریافتند افرادی که به طور منظم برنامه غذایی خود را یادداشت می کنند و این برنامه همیشه همراه آنهاست، در مدت زمان برابر با افراد مشابه خود وزن بیشتری کم کردند.

همراه داشتن برنامه غذایی و آگاهی کامل از آن به فرد رژیم گیرنده کمک می کند از میزان کالری مصرفی خود در طول روز آگاهی داشته باشد و به میزان مناسب کالری دریافت کند و وزن خود را حفظ کند. آگاهی از میزان کالری مصرفی روزانه یکی از روش های موثر برای لاغری بدون بازگشت است.

همچنین آگاهی کامل از برنامه غذایی به شما این امکان را می دهد که از انتخاب وعده های غذایی روزانه خود آگاهی داشته باشید و اندازه هر وعده را به مقدار متعادل مصرف کنید. این مسئله در طولانی مدت باعث می شود غذاهای سالم و کم کالری بخورید و به تدریج تبدیل به سبک زندگی خواهد شد.

از یک رژیم غذایی ثابت پیروی کنید

انتخاب یک رژیم غذایی و پیروی همیشگی از آن ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، اما در واقع یکی از فاکتورهای مهم در لاغری بدون بازگشت است. افرادی که از از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند، در طول یک سال یک و نیم برابر بیشتر از دیگران در حفظ وزن خود موفق عمل می کنند.

محققان معتقدند تغییر در رژیم غذایی احتمال قرار گرفتن در موقعیت های پر خطر را افزایش دهد و همچنین احتمال اینکه فرد در شرایطی قرار بگیرد که تغذیه نامناسب انتخاب کند و یا کالری مصرفی خود را افزایش دهد، بیشتر خواهد بود، به این ترتیب فرد در فرایند لاغری بدون بازگشت شکست خواهد خود.

انتخاب یک رژیم غذایی سالم و پایبند ماندن به آن، علاوه بر اینکه یک فاکتور مهم برای لاغری بدون بازگشت است، باعث می شود تغذیه سالم بخشی از سبک زندگی شما شود و همواره تغذیه سالم داشته باشید.

برای لاغری بدون بازگشت رژیم با کم چرب انتخاب کنید

برای لاغری بدون بازگشت رژیم با پروتئین کم چرب انتخاب کنید

انتخاب یک رژیم غذایی کم کالری و کم چرب همراه با فعالیت بدنی منظم، حتی پس از کاهش وزن نیز ضروری است. داشتن یک رژیم غذایی با کالری کم و فعالیت بدنی به حفظ وزن و لاغری بدون بازگشت کمک زیادی می کند. پروتئین ماده غذایی مفیدی است اما به یاد داشته باشید همواره پروتئین بدون چربی مصرف کنید.

پروتئین بدون چربی برای مدت طولانی باعث سیر ماندن شما شده و در عین حال به ساخت ماهیچه کمک می کند. هضم پروتئین بیشتر طول می کشد و در نتیجه زمان بیشتری احساس سیری می کند و کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

نکته دیگر در مورد مصرف پروتئین ساخت عضله است، وجود عضلات بیشتر در بدن به کالری سوزی بیشتر کمک می کند، تمام موارد ذکر شده در کنار هم به حفظ وزن و لاغری بدون بازگشت کمک زیادی می کنند.
برای لاغری بدون برگشت فعالیت بدنی داشته باشید

برای حفظ وزن خود قرار نیست ورزش های سخت انجام دهید و یا ساعت ها در باشگاه ورزش کنید، بررسی ها نشان داده اند انجام روزانه 30 تا 60 دقیقه پیاده روی سریع می تواند تا بیش از 30 درصد به حفظ وزن کمک کند. توصیه می شود پیاده روی را روزانه به طور منظم انجام دهید.

فعالیت بدنی منظم علاوه بر اینکه به لاغری بدون بازگشت کمک می کند، خطر بروز بیماری های قلبی و دیابت را نیز کاهش می دهد. به هر حال علاوه بر فعالیت بدنی دریافت میزان کالری مناسب و انتخاب یک رژیم غذایی سالم عوامل مهمی برای حفظ وزن هستند. به یاد داشته باشید که حفظ وزن از کم کردن آن به مراتب دشوارتر است.

مقاله مرتبط:  نقش زیره در لاغری

هر روز صبحانه بخورید

برای لاغری بدون بازگشت هر روز صبحانه بخورید

صبحانه به دلایلی مهم ترین وعده غذایی در روز است. صبحانه سالم خوردن نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه برای لاغری بدون بازگشت نیز ضروری است. بر خلاف تصور عامه، نخوردن صبحانه باعث ذخیره سازی کالری نمی شود، بلکه فرد زمانی که صبحانه نمی خورد، از لحاظ ذهنی خود را برای یک میان وعده و یا ناهار پر کالری آماده می کند.

صبحانه قرار نیست یک وعده غذایی کامل و بزرگ باشد، به عنوان مثال مقداری ماست یونانی همراه با کمی میوه، از جمله یک فنجان از انواع توت، گزینه سالم و مناسبی است، این صبحانه سرشار از مواد مغذی و کلسیم است. به این ترتیب با انتخاب یک صبحانه سالم و مقوی می توانید هم در کاهش وزن موفق تر عمل کنید و هم پس از رسیدن به هدف وزن خود را حفظ کنید و لاغری بدون بازگشت اتفاق خواهد افتاد.

وزن خود را زیر نظر داشته باشید

پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد نظر، احتمالا تا مدتی وزن شما ثابت بماند، این مسئله باعث ایجاد این تصور می شود که وزن به ثبات رسیده و تغییری نخواهد کرد، اما اگر اصول سبک زندگی سالم، فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی مناسب رعایت نشوند، وزن پس از مدتی افزایش پیدا کرده و حتی ممکن است به اندازه قبل برگردد.

وزن خود را هر چند وقت یک بار اندازه بگیرید تا از ثابت ماندن وزن اطمینان حاصل کنید، البته نیاز نیست مانند دوران رژیم گرفتن هر روز و به طور منظم وزن خود را اندازه بگیرید، اما لازم است از رقم آن مطلع باشید. اگر در طول یک هفته شاهد تغییر وزن و افزایش یافتن آن بودید، مراقب باشید. این افزایش وزن نشان دهنده این است که عادت های ناسالم شما در حال افزایش است.

عامل افزایش وزن را پیدا کنید

دیدن یک غذای خوشمزه و یا حس کردن بوی آن مهم ترین محرک های غذا خوردن بدون برنامه هستند. برخی افراد حتی اگر گرسنه نباشند، زمانی که غذای پرکالری می بینند، تمایل به خوردن پیدا می کنند و اغلب مقاومت کردن برای این افراد ساده نیست. اگر شما هم دارای چنین ویژگی هستید، بهتر است سعی کنید خود را کمتر در چنین شرایطی قرار دهید و مقاومت کردن را تمرین کنید، پس از مدتی تمرین کردن، مقاومت برایتان ساده تر خواهد بود.

نکته دیگری که باعث افزایش وزن می شود اندازه غذایی است که می خورید، حتی پس از رسیدن به هدف بر روی مقدار غذایی که در هر وعده میل می کنید، حساسیت بیشتری به خرج دهید تا لاغری بدون بازگشت داشته باشید.
سعی کنید بشقاب خود را از مواد غذایی کم کالری پر کنید، به جای خوردن گوشت و مواد قندی، سبزیجات و سالاد بدون سس بیشتر بخورید. پس از مدتی این سبک غذا خوردن عادت همیشگی تان می شود.

انتخاب سبک زندگی مناسب و استفاده از مواد غذایی سالم مسئله بسیار مهمی است که همواره به همه افراد، حتی کسانی که دچار اضافه وزن نیستند، توصیه می شود. اما کاهش وزن و یا لاغری های موضعی مسئله ای است که به سادگی و با گرفتن یک رژیم غذایی در کوتاه مدت حاصب نمی شود.

اگر به دنبال روشی مطمئن، سریع و بدون عارضه برای لاغری بدون بازگشت هستید، دستگاه های لاغری شرکت مداریا را امتحان کنید. این دستگاه های لاغری بدون عارضه و بدون نیاز به مصرف دارو و یا انجام جراحی، در مدتی کوتاه شما را به نتیجه دلخواه می رسانند. اما به یاد داشته باشید رعایت تمام نکات بیان شده تا به اینجا پس از استفاده از دستگاه های لاغری مداریا نیز توصیه می شوند.

برای اطلاع از دستگاه های لاغری و پزشکان دارنده این دستگاه ها لطفا به صفحه پزشکیاب مراجعه نمایید.

اینستاگرام مداریا را دنبال کنید.